Als vervolg op de kansenkrant van Driessen Food is next LEFFEL gevraagd om een sous vide retail merk te ontwikkelen voor Driessen Food. In de kansenkrant (vanuit marktonderzoek) werd geconcludeerd dat er mooie kansen liggen binnen foodretail, wat een nieuwe markt voor Driessen Food is. Het retail assortiment moet naadloos aansluiten bij supermarktformules die gaan voor smaak en kwaliteit en een doelgroep die bereid is te betalen voor snelheid en gemak. De merknaam van dit nieuwe sous vide retail merk: SUDDR: je proeft de passie! De sous vide gegaarde maaltijdcomponenten vormen samen een smaakvol gerecht. Met SUDDR staat er in een handomdraai een heerlijk en voedzaam gerecht op tafel. Een bijkomend voordeel en USP: de houdbaarheid van sous vide gegaarde componenten is langer dan de huidige, gas-verpakte, kant-en-klaar maaltijden. Om die reden is ‘sous vide’ een interessante propositie voor supermarkten: meer kwaliteit/ onderscheidend vermogen op het schap, minder derving en meer marge. Kortom: SUDDR is de oplossing voor het hogere segment maaltijdcomponenten.
SUDDR brandbook & website
Next LEFFEL was verantwoordelijk voor de voortgang, elke week was er een project-overleg onder leiding van next LEFFEL. Er zijn slimme keuzes gemaakt om, zonder investeringen, te kunnen testen cq. starten met SUDDR. Het concept-idee is uitgewerkt in woord en beeld: voor het logogebruik, de huisstijl en tone of voice maakten we het SUDDR brandbook en de SUDDR website. Met een sales presentatie en product samples is het sales team van Driessen Food zelf aan zet om de markt op te gaan met SUDDR.
Wie is Driessen Food?
Driessen Food is van origine een poeliersbedrijf, in 1899 opgericht door Christoffel Driessen in Zeist. Het familiebedrijf is uitgegroeid tot een totaal-versleverancier en is specialist op het gebied van vlees, vis, AGF, zuivel en gemaksproducten. De focus ligt op de kanalen “gastronomie” en “grootverbruik”. Driessen Food heeft afgelopen jaren binnen de gastronomie ingezet met haar convenience merk ‘Christoffels’. Tijdgebrek, personeelstekort en hoge salariskosten zijn groeikansen voor een dergelijk gemaksconcept. Samen met next LEFFEL wil Driessen Food weten wat de markt verlangt, om zo voor haar klanten het juiste assortiment te ontwikkelen. Ook onderscheiden ze zich door persoonlijke aandacht voor haar klanten in combinatie met flexibele, snelle levering.