Categorie visie Mosselfeestje

Picture of Kyra van Elswijk
Kyra van Elswijk

Mosselfeestje is het retail product van Vette & Verhaart. Een uniek gemaksproduct wat dankzij de verpakking geschikt is om te stomen (in de magnetron) of te wokken. Mosselfeestje is dankzij de verpakking een biologisch, duurzaam en innovatief product binnen het verse vis schap. Het retail assortiment van Vette & Verhaart bestaat verder uit Schelpenfeestje en Vongole feestje. Een waar feestje op het vis schap!

 

Categorie visie voor Mosselfeestje

Met het team van Vette & Verhaart is de gewenste sales strategie besproken. De doelstellingen en kaders waren helder. Het sales team had voor ogen om via het bestaande netwerk actief acquisitie te plegen, waarbij het verkrijgen van schapruimte bij enkele retailers het doel was. Voor de acquisitie was er een stevige categorie visie en sales presentatie nodig: next LEFFEL heeft dit voor Vette & Verhaart uitgewerkt. De sales presentatie kon meteen door het team ingezet worden tijdens gesprekken met retailers. En met succes zijn er meerdere retailers in Nederland, België en Duitsland overstag gegaan om Mosselfeestje op te nemen op het schap.

 

Wie is Vette & Verhaart?

Vette & Verhaart in Yerseke kweekt, vist en verwerkt al sinds 1880 mosselen. Dat doen zij 100% biologisch, uiteraard zijn ze daar heel trots op. De organisatie is continue op zoek naar nieuwe mogelijkheden om de mosselen, oftewel het ”zwarte goud” zo duurzaam mogelijk te kweken, te vissen en te verwerken. Uniek en onderscheidend voor Mosselfeestje is de verpakking en de toepassing (als gemaksproduct) binnen het verse vis schap.

Deel dit

Mooie cases

Wij zijn nieuwsgierig en kijken om ons heen