Kansenkrant Driessen Food

Picture of Kyra van Elswijk
Kyra van Elswijk

Ons eerste ‘next LEFFEL avontuur’ gaan we aan met Driessen Food. We gaan de organisatie helpen om in een snel veranderende wereld echt vooruit te kijken. Welke impact zit nog in de staart van de corona-crisis en welke maatschappelijke ontwikkelingen gaan we komende jaren doormaken? Wat zijn de huidige en toekomstige consumentenbehoeften? Vooral de mondiale voedselketen kent door klimaatveranderingen, geopolitieke spanningen en door economische ontwikkelingen veel tendensen…maar ook mooie kansen!

Kansen in beeld voor Driessen Food

Nu de corona-crisis gestabiliseerd is toont de organisatie LEF door (verder) vooruit te kijken, om zo gehoor te geven aan haar groeiambitie. Uitzoomen is de enige manier om de markt te begrijpen. Met behulp van de ‘kansenkrant’ zal next LEFFEL de kansen voor de organisatie in beeld brengen. Ook wordt in de kansenkrant d.m.v. een interne analyse gekeken naar het DNA van de organisatie. Waar staat de organisatie? En welke beweging wil de organisatie gaan maken en wat is hiervoor nodig? De teams worden hierin meegenomen zodat iedereen aangesloten is en weet waar de organisatie naar toe gaat bewegen. Op basis van al deze inzichten zal next LEFFEL samen met Driessen Food de strategie aanscherpen om zo te komen tot een strategie voor 0-3 jaar. Kortom, een nieuw te ontdekken avontuur in de steigers voor Driessen Food waar next LEFFEL graag een waardevolle bijdrage aan levert.

Wie is Driessen Food?

Driessen Food is van origine een poeliersbedrijf, in 1899 opgericht door Christoffel Driessen in Zeist. Het familiebedrijf is uitgegroeid tot een totaal-versleverancier en is specialist op het gebied van vlees, vis, AGF, zuivel en gemaksproducten. De focus ligt op de kanalen “gastronomie” en “grootverbruik”. Driessen Food heeft afgelopen jaren binnen de gastronomie ingezet met haar convenience merk ‘Christoffels’. Tijdgebrek, personeelstekort en hoge salariskosten zijn groeikansen voor een dergelijk gemaksconcept. Samen met next LEFFEL wil Driessen Food weten wat de markt verlangt, om zo voor haar klanten het juiste assortiment te ontwikkelen. Ook onderscheiden ze zich door persoonlijke aandacht voor haar klanten in combinatie met flexibele, snelle levering.

Deel dit

Mooie cases

Wij zijn nieuwsgierig en kijken om ons heen